166 Einträge « 4 von 4 »

Bachmann, Gudrun; Bertschinger, Antonia; Miluska, Jan

E-Learning ade – tut Scheiden weh? Proceedings Article

In: Hoffmann, Harriet; Mansmann, Veronika; Schwill, Andreas (Hrsg.): E-Learning 2009. Lernen im digitalen Zeitalter, S. 118-128, Waxmann, Münster; New York; München; Berlin, 2009, ISBN: 978-3-8309-2199-8.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: e-learning

Kohls, Christian

E-Learning Patterns – Nutzen und Hürden des Entwurfsmuster-Ansatzes Konferenzberichte

Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2009, Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft Waxmann, Bd. 51, 2009, ISBN: 978-3-8309-2199-8.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Didaktische Pattern, Didaktisches Design, Muster

Foster, David; Miller, Harold L.

A new format for multiple-choice testing: Discrete-Option Multiple-Choice. Results from early studies Artikel

In: Psychology Science Quarterly, Bd. 51, Nr. 4, S. 355–369, 2009, ISSN: 1866-6140.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: computerized testing, Discrete-Option Multiple-Choice, fairness, multiple choice, self-assessment, test security

Fournier, Jean Paul; Demeester, Anne; Charlin, Bernard

Script Concordance Tests: Guidelines for Construction Artikel

In: BMC Medical Informatics and Decision Making, Bd. 8, Ausg. 18, 2008, ISSN: 1472-6947.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Clinical Reasoning, Item Format, O, Panel Member, Reference Panel, Test Construction

Haidinger, Gerald; Mitterauer, Lukas; Rimroth, Evelyne; Frischenschlager, Oskar

Lernstrategien oder strategisches Lernen? Gender-abhängige Erfolgsstrategien im Medizinstudium an der Medizinischen Universität Wien Artikel

In: Wiener klinische Wochenschrift, Bd. 120, Nr. 1-2, S. 37–45, 2007, ISSN: 1613-7671.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Gender, Geschlecht, learning strategies, Lernstrategien, medicine, Medizin, sex, strategic learning, strategisches Lernen, Studienerfolg, study success

Truscott, John

The effect of error correction on learners’ ability to write accurately Artikel

In: Journal of Second Language Writing, Bd. 16, Ausg. 4, S. 255–272, 2007, ISBN: 1873-1422.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, correction, feedback, Korrektur, writing

Lalley, James P.; Miller, Robert H.

The Learning Pyramid: Does it point teachers in the right direction? Artikel

In: Education, Bd. 128, Nr. 1, S. 64–79, 2007, ISSN: 0013-1172.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: learning pyramide, Mythen, O

Nemeth, Charlan J.; Personnaz, Bernard; Personnaz, Marie; Goncalo, Jack A.

The liberating role of conflict in group creativity: A study in two countries Artikel

In: European Journal of Social Psychology, Bd. 34, Nr. 4, S. 365–374, 2004.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Brainstorming, Mythen, O

Ivanov, Vesna K.; Geake, John G.

The Mozart effect and primary school children Artikel

In: Psychology of music, Bd. 31, Nr. 4, S. 405–413, 2003, ISSN: 1741-3087.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: mozart effect, music, music listening, Mythen, O, spacial performance

Kruger, Justin; Dunning, David

Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments Artikel

In: Journal of Personality and Social Psychology, Bd. 77, Ausg. 6, S. 1121–1134, 1999.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Dunning-Kruger effect

Kluger, Avraham N.; DeNisi, Angelo

The effects of feedback interventions on performance: A historical review, a meta-analysis, and a preliminary feedback intervention theory Artikel

In: Psychological Bulletin, Bd. 119, Ausg. 2, S. 254–284, 1996.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, feedback

Rauscher, Frances H.; Shaw, Gordon L.; Ky, Catherine N.

Music and spatial task performance Artikel

In: Nature, Bd. 365, Nr. 611, 1993, ISSN: 1476-4687.

Links | BibTeX | Schlagwörter: music, Mythen, O, task performance

Rolland, John S.

Chronic Illness and the Life Cycle: A Conceptual Framework Artikel

In: Family Process, Bd. 26, S. 203–221, 1986.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Chronic Illness, Cronicity Framework, O

Strecker, Dorothea

Nutzung der Schattenbibliothek Sci-Hub in Deutschland Artikel

In: LIBREAS. Library Ideas, Bd. 36, 0000, ISSN: 1860-7950.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, closed access, Germany, logfile analysis, publishers, Schattenbibliothek, Sci-Hub

Wang, Shaoyi; Xu, Yan; Li, Quanlong; Chen, Yuanlong

Learning Path Planning Algorithm Based on Learner Behavior Analysis Proceedings Article

In: 2021 4th International Conference on Big Data and Education, S. 26–33, Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 0000, ISBN: 9781450389389.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Learning path, O, Smart education, Time series

Harder, Thorleif; Drzyzga, Gilbert

Perzeption und Präferenzen von Online-Studierenden zu Lernenden-Dashboards: Designelemente, Akzeptanz und ML-basierte Lernfortschrittsprognosen Konferenzberichte Geplante Veröffentlichung

Waxmann, Jena, Geplante Veröffentlichung.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Benutzerzentriertes Design, Dashboard, dropout, Instruktionsdesign, User Experience Design

166 Einträge « 4 von 4 »