Zeige alle

Bauer, Reinhard; Hafer, Jörg; Hofhues, Sandra; Schiefner, Mandy; Thillosen, Anne; Volk, Benno; Wannemacher, Klaus (Hrsg.): Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven. Waxmann, 2020, ISBN: 978-3-8309-4109-5. (Typ: Sammelband | Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, e-learning, Mythen) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #24
Doebeli, Beat: Argumente gegen das Digitale in der Schule. 2019, besucht am: 27.02.2020. (Typ: Online | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Argumente, Digitalisierung, Mythen)
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #24
Bruyckere, Pedro De; Kirschner, Paul A; Hulshof, Casper D: More Urban Myths About Learning and Education: Challenging Eduquacks, Extraordinary Claims, and Alternative Facts. Routledge, New York, 2019, ISBN: 978-0815354581. (Typ: Buch | Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Mythen) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #24
Gerhards, Jürgen; Sawert, Tim; Kohler, Ulrich: Des Kaisers alte Kleider: Fiktion und Wirklichkeit des Nutzens von Lateinkenntnissen. KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 71 (2), S. 309–326|, 2019, ISSN: 1861-891X. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Bildung, Latein, Mythen, Symbolisches Kapital, Thomas-Theorem) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #20
Höfler, Elke: 10 Mythen des digitalen Lernens. 2019, besucht am: 27.02.2020. (Typ: Online | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, Mythen) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #24
Schulmeister, Rolf; Loviscach, Jörn: Mythen der Digitalisierung mit Blick auf Studium und Lernen. Digitale Transformation im Diskurs: Kritische Perspektiven auf Entwicklungen und Tendenzen im Zeitalter des Digitalen, S. 1–21, 2018. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, Mythen, O, Studium) CC BY-NC-ND 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #1
Lerch, Donna; Anderson, Thomas: The Mozart Effect: A Closer Look. 2016, besucht am: 25.01.2020. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: mozart effect, music, Mythen, O) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #23
Bruyckere, Pedro De; Kirschner, Paul A; Hulshof, Casper D: Urban Myths about Learning and Education. Academic Press, San Diego, 2015, ISBN: 9780128017319. (Typ: Buch | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Mythen) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #14
Rosenwald, Michael S: Serious reading takes a hit from online scanning and skimming, researchers say. The Washington Post 2014, besucht am: 08.08.2019. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: long text, Mythen, O, reading) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #18
Maillot, Pauline; Perrot, Alexandra; Hartley, Alan: Effects of interactive physical-activity video-game training on physical and cognitive function in older adults. Psychology and Aging, 27 (3), S. 589–600, 2012, ISSN: 0882-7974. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Mythen) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #16
Thomas, Adam; Dennis, Andrea; Bandettini, Peter; Johansen-Berg, Heidi: The Effects of Aerobic Activity on Brain Structure. Frontiers in Psychology, 3 , S. 86, 2012, ISSN: 1664-1078. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: aging, angiogenesis, environmental enrichment, exercise, hippocampus, Learning, Mythen, neurogenesis, plasticity) CC BY-NC 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #16
Sawyer, Keith R: Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. 2, Oxford University Press, 2012, ISBN: 9780199737574. (Typ: Buch | Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Brainstorming, Mythen, O) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #14
Fedewa, Alicia L; Ahn, Soyeon: The Effects of Physical Activity and Physical Fitness on Children's Achievement and Cognitive Outcomes. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82 (3), S. 521–535, 2011. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: activity, Learning, Mythen, overweight, school health) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #16
Lalley, James P; Miller, Robert H: The Learning Pyramid: Does it point teachers in the right direction?. Education, 128 (1), S. 64–79, 2007, ISSN: 0013-1172. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: learning pyramide, Mythen, O) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #13
Nemeth, Charlan J; Personnaz, Bernard; Personnaz, Marie; Goncalo, Jack A: The liberating role of conflict in group creativity: A study in two countries. European Journal of Social Psychology, 34 (4), S. 365–374, 2004. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Brainstorming, Mythen, O) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #14
Ivanov, Vesna K; Geake, John G: The Mozart effect and primary school children. Psychology of music, 31 (4), S. 405–413, 2003, ISSN: 1741-3087. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: mozart effect, music, music listening, Mythen, O, spacial performance) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #23
Rauscher, Frances H; Shaw, Gordon L; Ky, Catherine N: Music and spatial task performance. Nature, 365 (611), 1993, ISSN: 1476-4687. (Typ: Artikel | Links | BibTeX | Schlagwörter: music, Mythen, O, task performance) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #23