Zeige alle

Barenberg, Jonathan; Dutke, Stephan

Testen als evidenzbasierte Lernmethode: Empirische und theoretische Gründe für eine Anwendung im Unterricht Artikel

In: Unterrichtswissenschaft, Bd. 50, S. 17–36, 2022, ISSN: 2520-873X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Abrufübung, Evidence-based teaching, Evidenzbasiertes Lehren und Lernen, Metacognition, Metakognition, O, Retrieval practice, Testeffekt, Testing effect, Transfer

Carpenter, Shana K.; Witherby, Amber E.; Tauber, Sarah K.

On Students’ (Mis)judgments of Learning and Teaching Effectiveness Artikel

In: Journal of Applied Research in Memory and Cognition, Bd. 9, Nr. 2, S. 137–151, 2020, ISSN: 2211-3681.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Education, Illusions of learning, Learning, Metacognition, O, Teaching evaluations

Marsh, Elizabeth J.; Rajaram, Suparna

The Digital Expansion of the Mind: Implications of Internet Usage for Memory and Cognition Artikel

In: Journal of Applied Research in Memory and Cognition, Bd. 8, Nr. 1, S. 1–14, 2019, ISSN: 2211-3681.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Cognition, External memory, Internet, memory, Metacognition, O, Social memory