125 Einträge « 1 von 3 »

Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Joerg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.)

DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien Konferenz

P316 , Lecture Notes in Informatics (LNI) Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-710-4.

Links | BibTeX | Schlagwörter: DELFI

Steinbeck, Hendrik; Staubitz, Thomas; Meinel, Christoph

Proctoring und digitale Prüfungen – Durchführungsbeispiele und Gestaltungselemente für die digitale Lehre Inproceedings

In: Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg; Lingnau, Andreas (Hrsg.): DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien, S. 253–264, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-710-4.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, digitale Prüfungen, Klausuren, online Aufsicht, Proctoring

Gumm, Dorina; Hobuß, Steffi

Hybride Lehre – eine Taxonomie zur Verständigung Artikel

In: Impact Free: Journal für freie Bildungswissenschaftler, 38 , S. 1–11, 2021.

Links | BibTeX | Schlagwörter: Blended Learning, hybride Lehre, O, taxonomy

Watters, Audrey

Teaching Machines: The History of Personalized Learning Buch

MIT Press, 2021, ISBN: 9780262045698.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: O, Teaching Machines

Venable, Melissa

Gender Differences in Online Learning: Insights from recent graduates Artikel

In: eLearn, 2021 (6), 2021, ISSN: 1535-394X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Diversity, Gender, online learning, online studying

Kerr, John; Lorenz, Anja; Schön, Sandra; Ebner, Martin; Wittke, Andreas

Open Tools and Methods to Support the Development of MOOCs: A Collection of How-Tos, Monster Assignment and Kits Inproceedings

In: Meinel, Christoph; Staubitz, Thomas; Schweiger, Stefanie; Friedl, Christian; Kiers, Janine; Ebner, Martin; Lorenz, Anja; Ubachs, George; Mongenet, Catherine; Ruipérez-Valiente, José A; Mendez, Manoel Cortes (Hrsg.): EMOOCs 2021, S. 187–200, Universität Potsdam Universitätsverlag Potsdam, Potsdam, 2021, ISBN: 978-3-86956-512-5.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: massive open online course (MOOC), open educational ressources (OER)

Killam, Laura A.; Luctkar-Flude, Marian

Virtual Simulations to Replace Clinical Hours in a Family Assessment Course: Development Using H5P, Gamification, and Student Co-Creation Artikel

In: Clinical Simulation in Nursing, 57 , S. 59–65, 2021.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: co-creation, computer-based simulation, gamification, H5P, nursing student, O, web-based simulation

Toth, Christian

Lernkulturen und Persönlichkeit: Warum MOOCs doch nicht die Bildungsungleichheit auflösen konnten Artikel

In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 42 (Optimierung), S. 134–151, 2021, ISBN: 1424-3636.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, massive open online course (MOOC), Optimierung

Berghoff, Sonja; Horstmann, Nina; Hüsch, Marc; Müller, Kathrin

Studium und Lehre in Zeiten der Corona-Pandemie – Die Sicht von Studierenden und Lehrenden Forschungsbericht

CHE: Centrum für Hochschulentwicklung CHE-Impulse, (3), 2021, ISBN: 978-3-947793-50-1.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Corona, Hochschule, Hochschullehre

Reinmann, Gabi

Hybride Lehre – Ein Begriff und seine Zukunft für Forschung und Praxis Artikel

In: Impact Free: Journal für freie Bildungswissenschaftler, 35 , 2021.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Begriffsfindung, Blended Learning, Corona, hybride Lehre

Ladurner, Christoph; Ortner, Christian; Lach, Karin; Ebner, Martin; Haas, Maria; Ebner, Markus; Ganguly, Raman; Schön, Sandra

Entwicklung und Implementierung eines Plug-Ins und von APIs für offene Bildungsressourcen (OER) Inproceedings

In: Reussner, Ralf H.; Koziolek, Anne; Heinrich, Robert (Hrsg.): INFORMATIK 2020, S. 453–465, Gesellschaft für Informatik Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-701-2.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Hochschule, Lernmanagementsystem, LOM, Metadaten, open educational resources, Plug-In, Qualifizierung, Referatorium, Repositorium, Schnittstelle, Zertifizierung

& Erich Svenik, Georg Krammer

Open Science als Beitrag zur Qualität in der Bildungsforschung Artikel

In: Zeitschrift für Bildungsforschung, 10 , S. 263–278, 2021, ISSN: 2190-6904.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Empirische Bildungsforschung, epirical educational science, O, open science, questionable research practices, replication crisis, Replikationskrise, transparency, Transparenz

Newton, Philip M.; Salvi, Atharva

How Common Is Belief in the Learning Styles Neuromyth, and Does It Matter? A Pragmatic Systematic Review Artikel

In: Frontiers in Education, 5 , S. 270, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: differentiation, evidence-based education, Honey and Mumford, Kolb, neuromyth, O, pragmatism, VARK

Gao, Lingyu; Gimpel, Kevin; Jensson, Arnar

Distractor Analysis and Selection for Multiple-Choice Cloze Questions for Second-Language Learners Inproceedings

In: Proceedings of the Fifteenth Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications, S. 102–114, Association for Computational Linguistics, Seattle, WA, USA (Online), 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: distractor, language learning, Multiple-choice, O, quiz

Dreifuerst, Kristina T.; Bradley, Cynthia S.; Johnson, Brandon K.

Using Debriefing for Meaningful Learning With Screen-Based Simulation Artikel

In: Nurse Educator: 7/8 2021, 46 (4), S. 239–244, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: debriefing, Debriefing for Meaningful Learning, O, screen-based simulation, virtual simulation

Crook, Charles; Nixon, Elizabeth

How internet essay mill websites portray the student experience of higher education Artikel

In: The Internet and Higher Education, 48 , S. 100775, 2020, ISSN: 1096-7516.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: empathy, essay mills, O, promotional communication, rhetoric, student experience

van der Meij, Hans; Bӧckmann, Linn

Effects of embedded questions in recorded lectures Artikel

In: Journal of Computing in Higher Education, 2020, ISSN: 1867-1233.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: embedded questions, O, quizzing, self-efficacy, Usability, video-recorded lectures

Paek, Seungoh; Leong, Peter; Johnson, Philip M.; Moore, Carleton

Beyond course work: expanding what’s valued in computer science degree programs Artikel

In: Journal of Applied Research in Higher Education, 13 (3), S. 741–758, 2020, ISSN: 2050-7003.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Career goals, Computer science education, Curriculum, Diversity, higher education, O, Retention

Müller, Claude; Rapp, Christian; Erlemann, Jennifer; Ott, Jakob; Reichmuth, Andrea; Steingruber, Daniel

myScripting – Entwicklung eines digitalen Educational-Design-Assistenten Konferenzbericht

Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2020, Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft Waxmann, 77 , 2020, ISBN: 978-3-8309-9244-8.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Didaktische Pattern, Didaktisches Design, myScripting, Planung, Tool

Cox, Bradley E.; Edelstein, Jeffrey; Brogdon, Bailey; Roy, Amanda

Navigating Challenges to Facilitate Success for College Students with Autism Artikel

In: The Journal of Higher Education, 92 (2), S. 252–278, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: accommodations, Autism, autism spectrum disorder, college and university students, disability, Diversity, internalized ableism, O, postsecondary education, problem solving

Scheidig, Falk

Digitale Transformation der Hochschullehre und der Diskurs über Präsenz in Lehrveranstaltungen Buchkapitel mit eigenem Titel

In: Bauer, Reinhard; Hafer, Jörg; Hofhues, Sandra; Schiefner-Rohs, Mandy; Thillosen, Anne; Volk, Benno; Wannemacher, Klaus (Hrsg.): Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven, 76 , S. 243–259, Waxmann, Münster, 2020, ISBN: 978-3-8309-9109-0.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, Hochschullehre, O, Präsenzlehre

Bauer, Reinhard; Hafer, Jörg; Hofhues, Sandra; Schiefner, Mandy; Thillosen, Anne; Volk, Benno; Wannemacher, Klaus (Hrsg.)

Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven Sammelband

Waxmann, 2020, ISBN: 978-3-8309-4109-5.

Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, e-learning, Mythen

Booher, Loi; Nadelson, Louis S.; Nadelson, Sandra G.

What about research and evidence? Teachers’ perceptions and uses of education research to inform STEM teaching Artikel

In: The Journal of Educational Research, S. 1–13, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Evidence-based practice, innovation, O, research informed teaching, teacher practice

Schmölz, Alexander; Geppert, Corinna; Barberi, Alessandro

Digitale Kluft: Teilhabebarrieren für Studierende durch universitäres home learning? Artikel

In: Medienimpulse, 58 (2), S. 26, 2020, ISSN: 2307-3187.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Corona, Digitale Kluft, Digitale Medien, distance learning

Krüger, Nicolai; Stibe, Agnis; Teuteberg, Frank

The Black Mirror: What Your Mobile Phone Number Reveals About You. Konferenzbericht

Springer, Cham, 389 , 2020, ISBN: 978-3-030-53337-3.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Information privacy, Mobile Device Management, Mobile phone privacy, Privacy, Privacy scoring model, Social media privacy

lan R. Williams,; Windle, Richard; Wharrad, Heather

How will Education 4.0 influence learning in higher education? Artikel

In: Journal of Learning Development in Higher Education, 17 , 2020, ISSN: 1759-667X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Education 4.0, Fourth Industrial Revolution, higher education, learning objects, O, student voice

Frick, Claudia; Kaier, Christian

Publikationskosten für Zeitschriftenartikel abseits von Open-Access-Publikationsfonds – Lost in Transformation? Artikel

In: O-Bib. Das Offene Bibliotheksjournal, 7 (2), S. 1–15, 2020, ISSN: 2363-9814.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Buchhaltung, Controlling, Monitoring, open access, Publikationsgebühren, Publikationskosten

Kerres, Michael

Against All Odds: Education in Germany Coping with Covid-19 Artikel

In: Postdigital Science and Education, 2020.

Links | BibTeX | Schlagwörter: Covid-19, Culture, Digital Change, Educational Technology, Germany, O, Sociology

Aufenanger, Stefan; Bastian, Jasmin

Handschriftliche versus digitale Mitschriften in akademischen Vorlesungen Artikel

In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 15 (1), S. 103–125, 2020, ISBN: 2219-6994.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Computer, Handschrift, Hochschule, Mitschrift, Vorlesung

Carpenter, Shana K.; Witherby, Amber E.; Tauber, Sarah K.

On Students’ (Mis)judgments of Learning and Teaching Effectiveness Artikel

In: Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 9 (2), S. 137–151, 2020, ISSN: 2211-3681.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Education, Illusions of learning, Learning, Metacognition, O, Teaching evaluations

Kestin, Greg; Miller, Kelly; McCarty, Logan S.; Callaghan, Kristina; Deslauriers, Louis

Comparing the effectiveness of online versus live lecture demonstrations Artikel

In: Physical Review Physics Education Research, 16 (1), 2020, ISSN: 2469-9896.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: demonstration, effectiveness, lectures, O, video

Altmeyer, Kristin; Kapp, Sebastian; Thees, Michael; Malone, Sarah; Kuhn, Jochen; Brünken, Roland

The use of augmented reality to foster conceptual knowledge acquisition in STEM laboratory courses—Theoretical background and empirical results Artikel

In: British Journal of Educational Technology, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: AR, augmented reality, O, STEM

Campbell, Laurie O.; Heller, Samantha; Pulse, Lindsay

Student-created video: an active learning approach in online environments Artikel

In: Interactive Learning Environments, 2020, ISSN: 1744-5191.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: active learning, O, self-efficacy, STEM, Student-created video

Aikina, Tatiana Yurievna; Bolsunovskaya, Liudmila Mikhailovna

Moodle-Based Learning: Motivating and Demotivating Factors Artikel

In: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15 (02), S. 239–248, 2020, ISSN: 1863-0383.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, collaborative learning, e-learning, English language learning, innovative approach, Moodle

Bellinger, Franziska; Bolten, Ricarda; Grünberger, Nina; Ruge, Wolfgang B.

Nach wie vor glücklich trotz Prekariat? Eine Umfragen-Neuauflage zur Lage von Qualifikandinnen und Qualifikanden in der Medienpädagogik Artikel

In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 2019 (Occasional Papers), S. 174–192, 2019, ISSN: 1424-3636.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Germany, higher education, phd

Cromley, Jennifer G.; Du, Yang; Dane, Aygul Parpucu

Drawing-to-Learn: Does Meta-Analysis Show Differences Between Technology-Based Drawing and Paper-and-Pencil Drawing? Artikel

In: Journal of Science Education and Technology, 29 , S. 216–229, 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, drawing to learn, mental models, STEM, strategies, visual representation

Maciejewski, Wes

Let Your Students Cheat on Exams Artikel

In: PRIMUS, S. 1–13, 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, differential equations education, digital resources, summative assessment, technology, undergraduate mathematics

Birkner, Achim; Fromme, Johannes

MOOCs als offene Bildungsformate? Überlegungen zur Beschreibung und Analyse der Offenheit von Massive Open Online Courses Buchkapitel

In: Dörner, Olaf (Hrsg.): Wissenschaftliche Weiterbildung als Problem der Öffnung von Hochschulen für nichttraditionelle Studierende, S. 209–227, Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto, 2019, ISBN: 978-3-8474-2227-3.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, massive open online courses (MOOCs), open education

Selwyn, Neil

What’s the Problem with Learning Analytics? Artikel

In: Journal of Learning Analytics, 6 (3), S. 11–19, 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: critical discussion, data economy, Education, learning analytics, O, social context

Doebeli, Beat

Argumente gegen das Digitale in der Schule Online

2019, besucht am: 27.02.2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Argumente, Digitalisierung, Mythen

Eskreis-Winkler, Lauren; Fishbach, Ayelet

Not Learning From Failure—the Greatest Failure of All Artikel

In: Psychological science, 30 (12), S. 1733–1744, 2019, ISSN: 1467-9280.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: ego threat, failure, feedback, Learning, motivation, O, open data, open materials, preregistered

Cummings, Bryan E.; Waring, Michael S.

Potted plants do not improve indoor air quality: a review and analysis of reported VOC removal efficiencies Artikel

In: Journal of Exposure Science & Environmental Epidemiology, 30 , S. 253–261, 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: empirical models, exposure modeling, O, plants, volatile organic compounds

Bruyckere, Pedro De; Kirschner, Paul A.; Hulshof, Casper D.

More Urban Myths About Learning and Education: Challenging Eduquacks, Extraordinary Claims, and Alternative Facts Buch

Routledge, New York, 2019, ISBN: 978-0815354581.

Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Mythen

Hobert, Sebastian

How Are You, Chatbot? Evaluating Chatbots in Educational Settings – Results of a Literature Review Inproceedings

In: Pinkwart, Niels; Konert, Johannes (Hrsg.): DELFI 2019, S. 259–270, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2019, ISBN: 978-3-88579-691-6.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, chatbots, evaluation, pedagogical conversational agents, technology-enhanced learning

Schaefer, Michael; Denke, Claudia; Harke, Rebecca; Olk, Nina; Erkovan, Merve; Enge, Sören

Open-label placebos reduce test anxiety and improve self-management skills: A randomized-controlled trial Artikel

In: Nature Scientific Reports, 9 (13317), 2019, ISSN: 2045-2322.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, open label placebo, placebo effect, test anxiety

Låg, Torstein; Sæle, Rannveig Grøm

Does the Flipped Classroom Improve Student Learning and Satisfaction? A Systematic Review and Meta-Analysis Artikel

In: AERA Open, 5 (3), 2019, ISBN: 9781544389769.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: achievement, active learning, classroom research, flipped classroom, learning environments, meta-analysis, O, publication bias, systematic review

Hilton, John

Open educational resources, student efficacy, and user perceptions: a synthesis of research published between 2015 and 2018 Artikel

In: Educational Technology Research and Development, 2019, ISSN: 1556-6501.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Computers in education, Financing education, O, OER, open educational resources

Dacrema, Maurizio Ferrari; Cremonesi, Paolo; Jannach, Dietmar

Are We Really Making Much Progress? A Worrying Analysis of Recent Neural Recommendation Approaches Artikel

In: Proceedings of the 13th ACM Conference on Recommender Systems (RecSys 2019), 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: evolutionary computing, information retrieval, machine learning, neural computing, O

Morell, Lesley J.

Iterated assessment and feedback improves student outcomes Artikel

In: Studies in Higher Education, 46 (3), S. 485–496, 2019.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Assessment, iterated assessment, Iterative assessment, O, self-assessment, sustainable feedback

Perini, Marco; Cattaneo, Alberto A. P.; Tacconi, Guiseppe

Using Hypervideo to support undergraduate students’ reflection on work practices: a qualitative study Artikel

In: International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16 (1), S. 29, 2019, ISSN: 2365-9440.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: crossing boundaries, educational technologies, hypervideo, O, reflective activities, video annotation

125 Einträge « 1 von 3 »