148 Einträge « 1 von 3 »

Covington, Nick; Weingarth, Michael

There is no such thing as “the science of learning” Online

Human Restoration Project 2023, besucht am: 07.11.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Cognition, Evidence-based teaching, Improving classroom teaching, Science of Learning, teacher practice, teaching

Mercanti-Anthony, M-J

OPINION: It is time to pay attention to the science of learning Online

The Hechinger Report 2023, besucht am: 20.11.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Cognition, cognitive processes, Evidence-based teaching, Science of Learning, teaching

Woitt, Svenja; Weidlich, Joshua; Jivet, Ioana; Göksün, Derya Orhan; Drachsler, Hendrik; Kalz, Marco

Students’ feedback literacy in higher education: an initial scale validation study Artikel

In: Teaching in Higher Education: Critical Perspectives, S. 1–20, 2023, ISSN: 1470-1294.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: exploratory factor analysis, Feedback literacy, higher education, O, Rasch analysis, scale development

Gaze, Eric C.

Debunking the Dunning–Kruger effect Online

2023, besucht am: 09.05.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Dunning-Kruger effect

Gaze, Eric C.

Debunking the Dunning-Kruger effect – the least skilled people know how much they don’t know, but everyone thinks they are better than average Online

2023, besucht am: 08.05.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Dunn, Dunning-Kruger effect, hubris, humility, logic, mathmatics, psychology, thinking

de Vogel, Susanne

Simply the best? Determinants of achieving the highest grade in a doctoral degree in Germany Artikel

In: Higher Education, Bd. 85, Ausg. 5, S. 1161–1180, 2023, ISSN: 1573-174X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: academic success, doctorate, grades, O, phd

Mutawa, Abdullah M.; Muttawa, Jamil Abdul Kareem Al; Sruthi, Sai

The Effectiveness of Using H5P for Undergraduate Students in the Asynchronous Distance Learning Environment Artikel

In: Applied Sciences, Bd. 13, Ausg. 8, S. 4983, 2023, ISSN: 2076-3417.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: advanced technologies, e-learning, H5P, interactive learning, learning analytics, O

Eickhoff, Verena

Didaktische Gestaltung von MOOCs: Forschungsstand und Empfehlungen Artikel

In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung (ZFHE), Bd. 18, Ausg. 1, S. 57–75, 2023, ISSN: 2219-6994.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, didaktische Prinzipien, Instruktionsdesign, massive open online course (MOOC), Online-Lernen, Selbstgesteuertes Lernen, selbstreguliertes Lernen

Limburg, Anika; Salden, Peter; Mundorf, Margret; Weßels, Doris

Plagiarismus in Zeiten Künstlicher Intelligenz Artikel

In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung (ZFHE), Bd. 17, Ausg. 3, S. 91–106, 2022, ISSN: 2219-6994.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, AI, artificial intelligence, gute wissenschaftliche Praxis, KI, Künstliche Intelligenz, Natural Language Processing, plagiarism, Plagiarismus, reflective science, Schreibdidaktik, writing tools

Fryer, Tom

Do the political attitudes of students change during their time in higher education? Artikel

In: Higher Education, Bd. 86, S. 563–590, 2022, ISSN: 1573-174X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: graduate outcomes, higher education, O, political attitudes, politics, student politics

Edelsbrunner, Sarah; Ebner, Martin; Schön, Sandra

Strategien zu offenen Bildungsressourcen an österreichischen öffentlichen Universitäten: Eine Analyse der Leistungsvereinbarungen 2022–2024 Proceedings Article

In: Standl, Bernhard (Hrsg.): Digitale Lehre nachhaltig gestalten, S. 209–214, Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft Waxmann, Münster, New York, 2022, ISBN: 978-3-8309-4633-5.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, higher education, Hochschule, OER, open educational ressources (OER), Österreich

Ebner, Martin; Orr, Dominic; Schön, Sandra

OER Impact Assessment: A framework for higher education institutions and beyond. Approaches to assess the impact of Open Educational Resources Artikel

In: Open Education Studies, Bd. 4, Ausg. 1, S. 296–309, 2022, ISSN: 2544-7831.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, higher education, impact analysis, impact assessment, open educational ressources (OER), strategy

Solstad, Hanna Eide

A comparison of manual and automated quality assessment of Open Educational Resources and their reliability Abschlussarbeit

Norwegian University of Science and Technology, 2022.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: O, OER, open educational resources, Qualitätssicherung, quality

Jordan, Katy; Goshtasbpour, Fereshte

JIME Virtual Special Collection – 2012 to 2022: The Decade of the MOOC Artikel

In: Journal of Interactive Media in Education, Bd. 2022, Ausg. 1, 2022, ISSN: 1365-893X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, massive open online course (MOOC), massive open online courses (MOOCs), open education

Barenberg, Jonathan; Dutke, Stephan

Testen als evidenzbasierte Lernmethode: Empirische und theoretische Gründe für eine Anwendung im Unterricht Artikel

In: Unterrichtswissenschaft, Bd. 50, S. 17–36, 2022, ISSN: 2520-873X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Abrufübung, Evidence-based teaching, Evidenzbasiertes Lehren und Lernen, Metacognition, Metakognition, O, Retrieval practice, Testeffekt, Testing effect, Transfer

Hohenstein, Andreas; Wilbers, Karl (Hrsg.)

Learning Experience Design - zur Gestaltung von technologiegestützten Lernerfahrungen mit Methoden der Design-Entwicklung Sammelband

Deutscher Wirtschaftsdienst, 2021, ISBN: 978-3-87156-298-3.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Benutzerzentriertes Design, Designdisziplin, Designmethoden, Didaktisches Design, Gestaltung von Lernerfahrungen, Grafikdesign, Human Centered Design, Interaction Design (IxD), learning experience design (LXD), User Experience Design, User Experience Design (UX)

Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Joerg M.; Lingnau, Andreas (Hrsg.)

DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien Konferenz

Bd. P316, Lecture Notes in Informatics (LNI) Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-710-4.

Links | BibTeX | Schlagwörter: DELFI

Steinbeck, Hendrik; Staubitz, Thomas; Meinel, Christoph

Proctoring und digitale Prüfungen – Durchführungsbeispiele und Gestaltungselemente für die digitale Lehre Proceedings Article

In: Kienle, Andrea; Harrer, Andreas; Haake, Jörg; Lingnau, Andreas (Hrsg.): DELFI 2021 – Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien, S. 253–264, Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-710-4.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, digitale Prüfungen, Klausuren, online Aufsicht, Proctoring

Gumm, Dorina; Hobuß, Steffi

Hybride Lehre – eine Taxonomie zur Verständigung Artikel

In: Impact Free: Journal für freie Bildungswissenschaftler, Bd. 38, S. 1–11, 2021.

Links | BibTeX | Schlagwörter: Blended Learning, hybride Lehre, O, taxonomy

Watters, Audrey

Teaching Machines: The History of Personalized Learning Buch

MIT Press, 2021, ISBN: 9780262045698.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: O, Teaching Machines

Venable, Melissa

Gender Differences in Online Learning: Insights from recent graduates Artikel

In: eLearn, Bd. 2021, Nr. 6, 2021, ISSN: 1535-394X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Diversity, Gender, online learning, online studying

Kerr, John; Lorenz, Anja; Schön, Sandra; Ebner, Martin; Wittke, Andreas

Open Tools and Methods to Support the Development of MOOCs: A Collection of How-Tos, Monster Assignment and Kits Proceedings Article

In: Meinel, Christoph; Staubitz, Thomas; Schweiger, Stefanie; Friedl, Christian; Kiers, Janine; Ebner, Martin; Lorenz, Anja; Ubachs, George; Mongenet, Catherine; Ruipérez-Valiente, José A; Mendez, Manoel Cortes (Hrsg.): EMOOCs 2021, S. 187–200, Universität Potsdam Universitätsverlag Potsdam, Potsdam, 2021, ISBN: 978-3-86956-512-5.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: massive open online course (MOOC), open educational ressources (OER)

Killam, Laura A.; Luctkar-Flude, Marian

Virtual Simulations to Replace Clinical Hours in a Family Assessment Course: Development Using H5P, Gamification, and Student Co-Creation Artikel

In: Clinical Simulation in Nursing, Bd. 57, S. 59–65, 2021.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: co-creation, computer-based simulation, gamification, H5P, nursing student, O, web-based simulation

Toth, Christian

Lernkulturen und Persönlichkeit: Warum MOOCs doch nicht die Bildungsungleichheit auflösen konnten Artikel

In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Bd. 42, Nr. Optimierung, S. 134–151, 2021, ISBN: 1424-3636.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, massive open online course (MOOC), Optimierung

Berghoff, Sonja; Horstmann, Nina; Hüsch, Marc; Müller, Kathrin

Studium und Lehre in Zeiten der Corona-Pandemie – Die Sicht von Studierenden und Lehrenden Forschungsbericht

CHE: Centrum für Hochschulentwicklung CHE-Impulse, Nr. 3, 2021, ISBN: 978-3-947793-50-1.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Corona, Hochschule, Hochschullehre

Reinmann, Gabi

Hybride Lehre – Ein Begriff und seine Zukunft für Forschung und Praxis Artikel

In: Impact Free: Journal für freie Bildungswissenschaftler, Bd. 35, 2021.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Begriffsfindung, Blended Learning, Corona, hybride Lehre

Ladurner, Christoph; Ortner, Christian; Lach, Karin; Ebner, Martin; Haas, Maria; Ebner, Markus; Ganguly, Raman; Schön, Sandra

Entwicklung und Implementierung eines Plug-Ins und von APIs für offene Bildungsressourcen (OER) Proceedings Article

In: Reussner, Ralf H.; Koziolek, Anne; Heinrich, Robert (Hrsg.): INFORMATIK 2020, S. 453–465, Gesellschaft für Informatik Bonn, 2021, ISBN: 978-3-88579-701-2.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Hochschule, Lernmanagementsystem, LOM, Metadaten, open educational resources, Plug-In, Qualifizierung, Referatorium, Repositorium, Schnittstelle, Zertifizierung

Krammer, Georg; Svenik, Erich

Open Science als Beitrag zur Qualität in der Bildungsforschung Artikel

In: Zeitschrift für Bildungsforschung, Bd. 10, S. 263–278, 2021, ISSN: 2190-6904.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Empirische Bildungsforschung, epirical educational science, O, open science, questionable research practices, replication crisis, Replikationskrise, transparency, Transparenz

Newton, Philip M.; Salvi, Atharva

How Common Is Belief in the Learning Styles Neuromyth, and Does It Matter? A Pragmatic Systematic Review Artikel

In: Frontiers in Education, Bd. 5, S. 270, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: differentiation, evidence-based education, Honey and Mumford, Kolb, neuromyth, O, pragmatism, VARK

Gao, Lingyu; Gimpel, Kevin; Jensson, Arnar

Distractor Analysis and Selection for Multiple-Choice Cloze Questions for Second-Language Learners Proceedings Article

In: Proceedings of the Fifteenth Workshop on Innovative Use of NLP for Building Educational Applications, S. 102–114, Association for Computational Linguistics, Seattle, WA, USA (Online), 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: distractor, language learning, Multiple-choice, O, quiz

Dreifuerst, Kristina T.; Bradley, Cynthia S.; Johnson, Brandon K.

Using Debriefing for Meaningful Learning With Screen-Based Simulation Artikel

In: Nurse Educator: 7/8 2021, Bd. 46, Nr. 4, S. 239–244, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: debriefing, Debriefing for Meaningful Learning, O, screen-based simulation, virtual simulation

Crook, Charles; Nixon, Elizabeth

How internet essay mill websites portray the student experience of higher education Artikel

In: The Internet and Higher Education, Bd. 48, S. 100775, 2020, ISSN: 1096-7516.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: empathy, essay mills, O, promotional communication, rhetoric, student experience

van der Meij, Hans; Bӧckmann, Linn

Effects of embedded questions in recorded lectures Artikel

In: Journal of Computing in Higher Education, 2020, ISSN: 1867-1233.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: embedded questions, O, quizzing, self-efficacy, Usability, video-recorded lectures

Paek, Seungoh; Leong, Peter; Johnson, Philip M.; Moore, Carleton

Beyond course work: expanding what’s valued in computer science degree programs Artikel

In: Journal of Applied Research in Higher Education, Bd. 13, Nr. 3, S. 741–758, 2020, ISSN: 2050-7003.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Career goals, Computer science education, Curriculum, Diversity, higher education, O, Retention

Müller, Claude; Rapp, Christian; Erlemann, Jennifer; Ott, Jakob; Reichmuth, Andrea; Steingruber, Daniel

myScripting – Entwicklung eines digitalen Educational-Design-Assistenten Konferenzberichte

Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2020, Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft Waxmann, Bd. 77, 2020, ISBN: 978-3-8309-9244-8.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Didaktische Pattern, Didaktisches Design, myScripting, Planung, Tool

Cox, Bradley E.; Edelstein, Jeffrey; Brogdon, Bailey; Roy, Amanda

Navigating Challenges to Facilitate Success for College Students with Autism Artikel

In: The Journal of Higher Education, Bd. 92, Nr. 2, S. 252–278, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: accommodations, Autism, autism spectrum disorder, college and university students, disability, Diversity, internalized ableism, O, postsecondary education, problem solving

Scheidig, Falk

Digitale Transformation der Hochschullehre und der Diskurs über Präsenz in Lehrveranstaltungen Buchabschnitt

In: Bauer, Reinhard; Hafer, Jörg; Hofhues, Sandra; Schiefner-Rohs, Mandy; Thillosen, Anne; Volk, Benno; Wannemacher, Klaus (Hrsg.): Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven, Bd. 76, S. 243–259, Waxmann, Münster, 2020, ISBN: 978-3-8309-9109-0.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, Hochschullehre, O, Präsenzlehre

Bauer, Reinhard; Hafer, Jörg; Hofhues, Sandra; Schiefner, Mandy; Thillosen, Anne; Volk, Benno; Wannemacher, Klaus (Hrsg.)

Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven Sammelband

Waxmann, 2020, ISBN: 978-3-8309-4109-5.

Abstract | BibTeX | Schlagwörter: Digitalisierung, e-learning, Mythen

Booher, Loi; Nadelson, Louis S.; Nadelson, Sandra G.

What about research and evidence? Teachers’ perceptions and uses of education research to inform STEM teaching Artikel

In: The Journal of Educational Research, S. 1–13, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Evidence-based practice, innovation, O, research informed teaching, teacher practice

Schmölz, Alexander; Geppert, Corinna; Barberi, Alessandro

Digitale Kluft: Teilhabebarrieren für Studierende durch universitäres home learning? Artikel

In: Medienimpulse, Bd. 58, Nr. 2, S. 26, 2020, ISSN: 2307-3187.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Corona, Digitale Kluft, Digitale Medien, distance learning

Krüger, Nicolai; Stibe, Agnis; Teuteberg, Frank

The Black Mirror: What Your Mobile Phone Number Reveals About You. Konferenzberichte

Springer, Cham, Bd. 389, 2020, ISBN: 978-3-030-53337-3.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Information privacy, Mobile Device Management, Mobile phone privacy, Privacy, Privacy scoring model, Social media privacy

lan R. Williams,; Windle, Richard; Wharrad, Heather

How will Education 4.0 influence learning in higher education? Artikel

In: Journal of Learning Development in Higher Education, Bd. 17, 2020, ISSN: 1759-667X.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Education 4.0, Fourth Industrial Revolution, higher education, learning objects, O, student voice

Frick, Claudia; Kaier, Christian

Publikationskosten für Zeitschriftenartikel abseits von Open-Access-Publikationsfonds – Lost in Transformation? Artikel

In: O-Bib. Das Offene Bibliotheksjournal, Bd. 7, Nr. 2, S. 1–15, 2020, ISSN: 2363-9814.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Buchhaltung, Controlling, Monitoring, open access, Publikationsgebühren, Publikationskosten

Kerres, Michael

Against All Odds: Education in Germany Coping with Covid-19 Artikel

In: Postdigital Science and Education, 2020.

Links | BibTeX | Schlagwörter: Covid-19, Culture, Digital Change, Educational Technology, Germany, O, Sociology

Aufenanger, Stefan; Bastian, Jasmin

Handschriftliche versus digitale Mitschriften in akademischen Vorlesungen Artikel

In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Bd. 15, Nr. 1, S. 103–125, 2020, ISBN: 2219-6994.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Computer, Handschrift, Hochschule, Mitschrift, Vorlesung

Carpenter, Shana K.; Witherby, Amber E.; Tauber, Sarah K.

On Students’ (Mis)judgments of Learning and Teaching Effectiveness Artikel

In: Journal of Applied Research in Memory and Cognition, Bd. 9, Nr. 2, S. 137–151, 2020, ISSN: 2211-3681.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Education, Illusions of learning, Learning, Metacognition, O, Teaching evaluations

Kestin, Greg; Miller, Kelly; McCarty, Logan S.; Callaghan, Kristina; Deslauriers, Louis

Comparing the effectiveness of online versus live lecture demonstrations Artikel

In: Physical Review Physics Education Research, Bd. 16, Nr. 1, 2020, ISSN: 2469-9896.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: demonstration, effectiveness, lectures, O, video

Altmeyer, Kristin; Kapp, Sebastian; Thees, Michael; Malone, Sarah; Kuhn, Jochen; Brünken, Roland

The use of augmented reality to foster conceptual knowledge acquisition in STEM laboratory courses—Theoretical background and empirical results Artikel

In: British Journal of Educational Technology, 2020.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: AR, augmented reality, O, STEM

Campbell, Laurie O.; Heller, Samantha; Pulse, Lindsay

Student-created video: an active learning approach in online environments Artikel

In: Interactive Learning Environments, 2020, ISSN: 1744-5191.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: active learning, O, self-efficacy, STEM, Student-created video

Aikina, Tatiana Yurievna; Bolsunovskaya, Liudmila Mikhailovna

Moodle-Based Learning: Motivating and Demotivating Factors Artikel

In: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), Bd. 15, Nr. 02, S. 239–248, 2020, ISSN: 1863-0383.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, collaborative learning, e-learning, English language learning, innovative approach, Moodle

148 Einträge « 1 von 3 »