Zeige alle

Covington, Nick; Weingarth, Michael

There is no such thing as “the science of learning” Online

Human Restoration Project 2023, besucht am: 07.11.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Cognition, Evidence-based teaching, Improving classroom teaching, Science of Learning, teacher practice, teaching

Mercanti-Anthony, M-J

OPINION: It is time to pay attention to the science of learning Online

The Hechinger Report 2023, besucht am: 20.11.2023.

Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Cognition, cognitive processes, Evidence-based teaching, Science of Learning, teaching

Seidel, Niels

Aufgabentypen für das Zusammenspiel von E-Assessment und Lernvideos Buchkapitel

In: Bergert, Aline; Lehmann, Anje; Liebscher, Maja; Schulz, Jens (Hrsg.): Videocampus Sachsen – Machbarkeitsuntersuchung, S. 45–60, TU Bergakademie Freiberg, Freiberg, 1, 2018, ISBN: 978-3-86012-575-5.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: Assessment, e-Assessment, higher education, O, Saxony, teaching, video

Hessler, Michael; Pöpping, Daniel M; Hollstein, Hanna; Ohlenburg, Hendrik; Arnemann, Philip H; Massoth, Christina; Seidel, Laura M; Zarbock, Alexander; Wenk, Manuel

Availability of cookies during an academic course session affects evaluation of teaching Artikel

In: Medical Education, Bd. 52, Nr. 10, S. 1064–1072, 2018, ISSN: 1365-2923.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, cookies, evaluation, influence, teaching

Friedrichs-Liesenkötter, Henrike; Karsch, Philip

Smartphones im Unterricht – Wollen das Schülerinnen und Schüler überhaupt?! Eine explorative Studie zum Smartphone-Einsatz an weiterführenden Schulen aus der Sicht von Schülerinnen und Schülern Artikel

In: MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Bd. 31, Nr. März, S. 107–124, 2018, ISSN: 1424-3636.

Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, classroom, digitalization, mobile learning, school, Smartphones, teaching