Zeige alle

Hilton, John: Open educational resources, student efficacy, and user perceptions: a synthesis of research published between 2015 and 2018. Educational Technology Research and Development, 2019, ISSN: 1556-6501. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Computers in education, Financing education, O, OER, open educational resources) CC BY 4.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #19
Wikipedianer, : Ada Lovelace. 2019, besucht am: 27.06.2019. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Ada Lovelace) CC BY-SA 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #17
Leitner, Philipp; Ebner, Martin: Experiences with a MOOC-platform – Who are our learners and what do they think about MOOCs?. Proceedings of Work in Progress Papers of the Research, Experience and Business Tracks at EMOOCs 2019, 2019, ISSN: 1613-0073. (Typ: Inproceedings | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, iMooX, massive open online courses (MOOCs), online survey, quantitative assessment) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #18
Neuböck, Kristina; Kopp, Michael; Ebner, Martin: What do we know about typical MOOC participants? First insights from the field. Proceedings of eMOOCs 2015 conference, S. 183–190, Mons, 2019. (Typ: Inproceedings | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, iMooX, massive open online courses (MOOCs), online survey, quantitative assessment) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #18
Lemke, Steffen; Mehrazar, Maryam; Mazarakis, Athanasios; Peters, Isabella: “When You Use Social Media You Are Not Working”: Barriers for the Use of Metrics in Social Sciences. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 3 , S. 39, 2019, ISSN: 2504–0537. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, altmetrics, bibliometrics, concerns, interviews, online survey, research assessment, social media usage) CC BY 4.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #12
Klexikonianer, : Ada Lovelace. 2018, besucht am: 27.06.2019. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Ada Lovelace) CC BY-SA 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #17
Wikipedianer, : Nikolaus Kopernikus. Wikipedia 2018, besucht am: 16.02.2019. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Astronomie, Nikolaus Kopernikus) CC BY-SA 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #13
Klexikonianer, : Nikolaus Kopernikus. 2018, besucht am: 16.02.2019. (Typ: Online | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Astronomie, Nikolaus Kopernikus) CC BY-SA 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #13
Wolters, Christian; Flegel, Nadine; Herczeg, Michael: Entwicklung einer effizienten Integrationslösung zur Bereitstellung von Vorlesungsfolien in hochschulischer Präsenzlehre. Gesellschaft für Informatik e.V., Bonn, 2018, ISBN: 978-3-88579-678-7. (Typ: Konferenzbericht | Abstract | BibTeX | Schlagwörter: A, GOMS-Analyse, LTI, Moodle, Präsenzlehre, Usability) CC BY-SA 4.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #8
Hessler, Michael; Pöpping, Daniel M; Hollstein, Hanna; Ohlenburg, Hendrik; Arnemann, Philip H; Massoth, Christina; Seidel, Laura M; Zarbock, Alexander; Wenk, Manuel: Availability of cookies during an academic course session affects evaluation of teaching. Medical Education, 52 (10), S. 1064–1072, 2018, ISSN: 1365-2923. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, cookies, evaluation, influence, teaching) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #10
MacLeod, Sydney; Reynolds, Michael G; Lehmann, Hugo: The mitigating effect of repeated memory reactivations on forgetting. npj Science of Learning, 9 (3), 2018, ISSN: 2056-7936. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, memory, psychology, recall, remember, repetition) CC BY 4.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #4
Khalil, Mohammad; Wong, Jacqueline; de Koning, Björn; Ebner, Martin; Paas, Fred: Gamification in MOOCs: A Review of the State of the Art (Draft). Proceedings of the 2018 IEEE Global Engineering Education Conference, S. 1635–1644, Santa Cruz, Tenerife, Canary Islands, Spains, 2018. (Typ: Inproceedings | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, gamification, literature review, massive open online courses (MOOCs)) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #3
Friedrichs-Liesenkötter, Henrike; Karsch, Philip: Smartphones im Unterricht – Wollen das Schülerinnen und Schüler überhaupt?! Eine explorative Studie zum Smartphone-Einsatz an weiterführenden Schulen aus der Sicht von Schülerinnen und Schülern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 31 (März), S. 107–124, 2018, ISSN: 1424-3636. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, classroom, digitalization, mobile learning, school, Smartphones, teaching) CC BY
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #7
Warm, Johanna; Vettori, Oliver: Was macht Lehre „ausgezeichnet“? Merkmale und Handlungspraktiken exzellenter Lehrender aus Studierendensicht. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), 2018, ISSN: 2219-6994. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, evidenzorientierte Qualitätsentwicklung, Exzellente Lehre, Hochschullehre, Studierendenkonzeptionen) CC BY-NC-ND 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #15
Hahm, Sabrina; Storck, Johanna: Das Potenzial administrativer Daten für das Qualitätsmanagement an Hochschulen. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 13 (1), 2018, ISSN: 2219-6994. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Administrative Daten, datengestütztes Qualitätsmanagement, Kausalanalysen, Studienverlaufsanalysen) CC BY-NC-ND 3.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #16
Wiemeyer, Josef: Die eigene Lehre erforschen – Lohnt sich der Aufwand?. eleed, 12 (2), 2018, ISSN: 1860-7470. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Audience-Response-Systeme, e-learning, evaluation, Forschendes Lehren, Interaktivität, Pädagogische Agenten, Selbstgesteuertes Lernen, Sportwissenschaften, Studium) DPPL v2 2004
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #1
Huynh, Duy; Iida, Hiroyuki: An Analysis of Winning Streak's Effects in Language Course of "Duolingo". Asia-Pacific Journal of Information Technology and Multimedia, 6 (2), S. 23–29, 2017, ISSN: 2289-2192. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Duolingo, game theory, gamification, language learning) Free Access
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #2
Renz, Jan; Rohloff, Tobias; Meinel, Christoph: Automatisierte Qualitätssicherung in MOOCs durch Learning Analytics. Proceedings of DeLFI and GMWWorkshops 2017, Chemnitz, Germany, September 5, 2017, 2017, ISSN: 1613-0073. (Typ: Konferenzbericht | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, learning analytics, massive open online courses (MOOCs), Qualitätssicherung, quality) CC BY NC 4.0
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #11
Finardi, Kyria Rebeca; Leao, Roberta Gomes; Amorim, Gabriel Brito: Mobile Assisted Language Learning: Affordances and Limitations of Duolingo. Education and Linguistics Research, 2 (2), 2016, ISSN: 2377-1356. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Duolingo, evaluation, language learning, mobile learning) Free Access
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #2
Blackler, Alethea L; Gomez, Rafael; Popovic, Vesna; Thompson, Helen M: Life Is Too Short to RTFM: How Users Relate to Documentation and Excess Features in Consumer Products. Interacting with Computers, 28 (1), S. 27–46, 2016, ISSN: 0953-5438. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, evaluation, features, Ig-Nobel-Preis, manuals, RTFM, Usability, user guides) Oxford Open
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #9
Garcia, Ignacio: Learning a Language for Free While Translating the Web. Does Duolingo Work?. International Journal of English Linguistics, 3 (1), 2013, ISSN: 1923-8703. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Duolingo, language learning) Free Access
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #2
Vesselinov, Roumen; Grego, John: Duolingo Effectiveness Study. City University of New York and University of South Carolina 2012. (Typ: Forschungsbericht | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Duolingo, language learning) Free Access
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #2
FriezeEmail, Carol; Quesenberry, Jeria L; Kemp, Elizabeth; Velázquez, Anthony: Diversity or Difference? New Research Supports the Case for a Cultural Perspective on Women in Computing. Journal of Science Education and Technology, 21 (4), S. 423–439, 2011, ISSN: 1573-1839. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Computer science education, Culture, Diversity, Environment, Gender, Recruitment, Retention, Women, Women-CS fit) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #14
Haidinger, Gerald; Mitterauer, Lukas; Rimroth, Evelyne; Frischenschlager, Oskar: Lernstrategien oder strategisches Lernen? Gender-abhängige Erfolgsstrategien im Medizinstudium an der Medizinischen Universität Wien. Wiener klinische Wochenschrift, 120 (1-2), S. 37–45, 2007, ISSN: 1613-7671. (Typ: Artikel | Abstract | Links | BibTeX | Schlagwörter: A, Gender, Geschlecht, learning strategies, Lernstrategien, medicine, Medizin, sex, strategic learning, strategisches Lernen, Studienerfolg, study success) Copyright
Besprochen in Bldg-Alt-Entf #6